Enexis Campagne

“Slim besparen op energie”

Net als andere landen in Europa moet Nederland voldoen aan Europese energierichtlijnen. Zo moet er bijvoorbeeld in 2020 een energiebesparing van 14% zijn geboekt. Enexis wil een belangrijke bijdrage leveren aan het besparen van energie. Om energieverbruik bij hun klanten te verkleinen, installeert Enexis zogenoemde ‘slimme meters’. Deze meters geven inzicht in energieverbruik en stimuleren daarmee klanten om zuiniger om te gaan met energie.

Maar om klanten energie te laten besparen, is er meer nodig dan een slimme meter. Energieverspillende gedrags-patronen doorbreken is een stuk lastiger. Want hoe haal je mensen eerder onder de douche vandaan? Hoe zorg je ervoor dat ze hun apparatuur van stand-by halen? En de boiler uitzetten als ze op vakantie gaan? Juist, door te vertellen hoeveel geld ze daarmee overhouden aan het einde van het jaar. Dat is slim besparen: goed voor de portemonnee én het milieu.

Dankzij de inzet van o.a. aansprekende direct mails, nieuwsbrieven en een actiewebsite zijn er stappen gezet om het energieverbruik van klanten te verlagen. Ziejij ontwikkelde in samenwerking met Intercity Consultancy het concept van de direct mails. Dit concept werd doorgevoerd in de nieuwsbrieven en actiewebsite.



Reacties zijn gesloten.